مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما : عیسی ابراهیم زاده
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های عیسی ابراهیم زاده
پذیرش فناوری توسط گروه¬های هدف یکی از محورهای مهم پژوهشی سال¬های گذشته در حوزه مطالعات فناوری اطلاعات بوده است. در اغلب این پژوهش¬ها نگرش، هنجارذهنی، کنترل رفتاری درک¬شده و اعتماد به عنوان عوامل تعیین¬کننده پذیرش فناوری¬های مختلف شناخته شده است. با وجود این به نظر می¬رسد که در محیط مجازی عوامل مذکور به طور کامل نمی¬توانند رفتار کاربران را توضیح دهند. خدمات شهرالکترونیک، نقش فراوانی در ارتقاء کمی و کیفی، تسریع و همچنین تسهیل نمودن خدمات شهری بر عهده دارد. هدف تحقیق حاضر شناسایی و رتبه¬بندی عوامل مؤثر بر پذیرش خدمات الکترونیک شهرداری مشهد از سوی شهروندان است، این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ ماهیت و روش توصیفی و از لحاظ زمانی از نوع روش پژوهشی پیمایشی می¬باشد. در جمع¬آوری اطلاعات از روش کتابخانه¬ای و در مطالعات میدانی از ابزار پرسشنامه استفاده شده است، در مرحله¬ی بعدی، پس از تعیین روایی و پایایی، پرسشنامه بین 384 نفر از شهروندان به روش تصادفی، توزیع و سپس جمع¬آوری گردیده است. بدین منظور، فرضیه¬های منتج از چارچوب نظری تحقیق بر اساس داده¬های حاصل از نظر شهروندان در شهر مشهد با کمک نرم¬افزار Spss و آزمون¬های T-Test، همبستگی پیرسون و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل¬های آماری این تحقیق نشان می¬دهد که نگرش، هنجارذهنی، کنترل رفتاری درک¬شده و اعتماد عوامل اصلی مؤثر بر قصد استفاده از خدمات الکترونیک شهرداری می¬باشند. واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری، خدمات شهرالکترونیک، شهرداری الکترونیک، شهر مشهد.